ADSL den VDSL2 ye : TT'ye Sitem

Türk telekom VDSL müjdesini verdi. Verdi de ben gele kıl kaptım bazı şeylerden. Huyum kurusun.
Açıklamada Vdsl in Adsl den 20 kat hızlı olduğu söylendi. Neden 20? Bence 27 olmalı. Çünkü A alfabenin 1. harfi, V ise 27. harfi. Vdsl in sonundaki 2 yi hiç hesaba katmıyorum bile. Katsam 27*2=54 çıkacak. Sonra neme lazım dersiniz 'Şuna bak buldu da bunadı' diye. Dedirtmemmmm.

Aynı müjdeli açıklamada "700 MB’lık DivX formatında bir film, VDSL2 sayesinde 4 dakikada, 5 MB büyüklüğünde bir müzik dosyası ise 25 saniyede bilgisayara yüklenebilecek." şeklinde müjdenin mana ve ehemmiyetini örneklemişler. Tamam Ferrari gibi hızlı ve bu hızı video ve mp3 download babında örneklemişsiniz. Hadi bu örneklere de eyvallah diyelim de Neden daha faydalı şekilde kullanım örnekleri vermiyorsunuz? DivX filmi yerine eğitim videoları demiyorsunuz mesela? Tamam bizim milletimiz aklında internet= film+ müzik ile eşleşmiş olabilir. Bu imajı kırmak ve interneti daha faydalı şekilde kullandırmaya ve de toplumsal gelişime katkıda bulunmaya çalışmıyor, çaba göstermiyorsunuz?
Ülkemizde bazı kişi ve kurumların ağzından çıkan her söz ayrı bir önem arzediyor. Ama bunun maesef farkında değiller. Siz verdiğiniz örneklerde internet kullanıcılarını video ve mp3 download ına yönlendirin sonra da biz niye yerimizde sayıyoruz diye düşünün.

Lafınızın nerelere gidebileceğini, nelere yol açacağını ölçün, biçin, tartın sonra konuşun. Şundan da emin olun başka bir ülkede böyle bir kurum bu açıklamayı yapsaydı benim gibi sıradan bir vatandaş gençleri yanış yönlendirdiğiniz için sizi mahkemeye verirdi. Korkmayın ben vermiyecem. Sebeplerini belirtmeme gerek yok.

Son cümleler : Gençlik gözünüz aydın! Artık sürekli izlediğiniz müstehcen filmlerin serisini birkaç günde tamamlamış olacaksınız. Süper değil mi?
Son kelimeler : Eğitim Şart !

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Açıkçası o reklamı hiç izleyemedim henüz tv'lerde. Dediğin gibi olayın o örneklerle açıklanması harika bir hata. Zaten MÜYAP mp3 çocuk p0rnosu gibi olaylar hatta site kapatmaya giden erişim engelleme kararları ile Türkiye'de internet çok özgürce kullandığımız bir yapı. DivX formatlı film bilindiği üzere daha sinemaya girmeyen filmlerin yurtdışı kaynaklı kaliteli indirilmeleri ve altyazılı izlenmesidir. Mp3 ü bilmeyen yok zaten.

Ne güzel örneklermiş :)

Tabii bu VDSL2 olayının son kullanıcı için kullanılabilir olmasını beklemiyorum. ADSL'in fiyat performans olayı belli VDSL2 nin de belli olcak tahminimce. Tek güzelliği ADSL fiyatlarının epey düşmesine neden olabilir. Tabii o zamana TTNet tüm sitelere kapatma cezası vermezse :)