Netbeans'ı Hızlandıralım #JAVA


Şimdilerde Java damarım gene kabardı :) IDE olarak Netbeans 6.0 Beta 2 (All-in-one) seçtim. Kurulumu sıkıntısız yapmanız için jre'yi jsdk yı kurduktan sonra Windows'un tüm dil ayarlarını English ve ABD yapmalısınız. Sonra Netbeans'ı kurabilirsiniz.
Yanlız Findows da çalıştığım için IDE de bir yavaşlık sözkonusu. Zaten 512 ram var bu garibin Dell'inde... Ahh gözünü sevdiğiminin Linux u... (Linux sistem kaynaklarını daha ekonumik kullandığı için Netbenas Linuxda daha performanslı çalışıyor)
Buna bir çare aradım ve buldum. Sizinle de paylaşmak istedim.

C:\Program Files\NetBeans 6.0M10\etc\netbeans.conf dosyasını notepad de açıyorsuz.
J-Xms32m -J-XX:PermSize=32m -J-XX:MaxPermSize=200m değerlerini;
J-Xms128m -J-XX:PermSize=128m -J-XX:MaxPermSize=256m şeklinde değiştiriyoruz. Benim ram 512 olduğu için bu değerleri seçtim. Siz ram'inize göre arttırabilirsiniz.
Ama dikkat edin verdiğiniz değer çok fazla olursa ve o anda Findows da o kadar boş Ram yoksa Netbeans açılmaz. :)
Buradan configrasyon hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Netbeans ve Java ipuçlarını öğrendikçe vermeye devam edeceğim.
Mutlu edin, mutlu olun...

Hiç yorum yok: