CepNet# Poket Computer

Az önce teknoloji haberlerine göz atıyordum bir şey dikkatimi çekti. Kasıtlı mı bilmiyorum ama 3 haber de arka arkaya verilmiş. Elbette birbiriyle bağlantısı olduğunu düşündüm hemen. Ne de olsa Paronaya var biraz. Tamam biraz değil baya var :)

1. En online ülke Türkiye.
İnternetin sunduğu kolaylıkları en çok kullanan ve online satışlarda kredi kartıyla en fazla alışveriş yapan ülkenin Türkiye olduğu ortaya çıktı.

Merkezi ABD'nin New York kentinde bulunan uluslar arası araştırma şirketi Nielsen'in yayınladığı rapora göre, Türk kullanıcıların yüzde 91'i internette alışveriş yapıyor. Türkiye'yi yüzde 86'lık bir oranla İrlanda, yüzde 85'le de Hindistan ve Birleşik Arap Emirlikleri takip ediyor.


2. Cep telefonlarının maharetleri artıyor.
Masaüstü bilgisayarları internete bağlıyken neler yapılabiliyorsa, 3G teknolojisi ile bunun daha hızlısı ve çok daha ilgincini cep telefonları aracılığı ile yapabileceğini anlatan Uzelli, büyük bir devrim olarak görülen bu sürecin herkesin hayatına birçok değişiklik getireceğini söyledi.

3. Dünyanın en pahalı cep telefonları. :)

Sony Ericsson'nun Black Diamond modeli bu telefon 300 bin dolara satılıyor.

Bu haberler ilk önce bende CepNet ve PoketComputer gibi şeyler uyandırıp heyecanlandırsa da, birkaç saniye sonra jeton düştü.

Şimdi eldeki veriler bize neyi anlatıyor bir bakalım;
- Evet biz interneti aşırı çok sevdik. Her ne kadar kaliteli bir hizmet alamasak da. İnternet hayatımızın değişmez unsuru oldu.
- Cep telefonu çıktı mertlik bozuldu zaten :) Hava atmasını seven, lüks tüketim mallarını zaruret gibi gören ve işi abartıp 3 hat ve 3 telefon edinip 6 ayda bir model yükselten bir toplumumuz var.
- Demekki neymiş 3G olayı tam bize göre. İnternet var hemde PC gibi, 3G li cep telefonları da baya havalı canım. Oy oy bir an önce hizmete girse de alsak, havamızı bulsak...

Dostlar, elbette teknolojinin ilerlemesi ve bizlerin hizmetine bir an önce sunulması ve de faydalanmaya başlamamız tabiki çok güzel. Benim işin o tarafıyla bir sorunum yok olamaz da. Ama gereksiz harcamalar ve gereksiz zaman öldürmeler beni çileden çıkartıyor (Her nekadar ara sıra ben de yapsam da). Oysaki zaman ve para en değerli şeylerimiz arasındadır. Ama ilk sırayı her zamanki gibi "Olmaya Devlet Cihanda Bir Nefes Sıhhat Gibi" almaktadır.
Daha önce de Türktelekom un VDSL tanıtımındaki verdiği örnek gibi bu haberlerin arka arkaya verilmesi de beni rahatsız etti. Araştırma belki yenidir ama diğerleri yeni bişey değil ki. Toplumu yanlış yere veyahut istedikleri yere yönlendirmeye yönelik girişimler olduğunu düşünüyorum.
Elbette haber kaynağı siteyi hedef almıyorum. BÜYÜKLER zaten bunu hep yapar. Ya ben kıllanıyorum arkadaş bu tür haberlerden. Ne yapayım huyum kurusun. Yok kurumasın ben böyle memnunum :P

Son olarak size şunu diyorum:
Uyanık olun ve bilinç altınıza hükmetmeye çalışan kim olursa olsun buna müsade etmeyin.

AtlasOkyanusu

Hiç yorum yok: