Best of the Best Web Siteleri Nasil Olmali


Bir şeyler yapmak lazım... Ama ne? Bu soruyu bir dostuma espiri olsun diye sorduktan sonra kendi kendime dedimki "Gelecek web'de" :) Bu konuyla ilgili daha önce de bir bildiri yazmıştım.
Konuyla alakalı sörf yaparken bir siteye rastladım ve sizlerle paylaşmak istedim.
Bu sitede özellikle 2006 istatistiği verilmiş. Ama tablo üç aşşağı beş yukarı yakın.
Kategorilere göre ayrılmış Best of the Best Web 2.0 Web Sites 2007 ye ait veriler de var. Burada da başka bir istatistik. Ve bir başkası... Tabi Web 2.0 Awards linkini de vermezsek ayıp olur.

Şimdi dünyanın en iyi web sitelerini daha doğrusu projelerini gördük. Peki bir web projesinin en iyiler arasına girmesi için kriterler nelerdir. İyi bir web sitesi nasıl olmalı sorusuna yanıt arıyalım.
1. Güvenilir olmalı
2. Hızlı olmalı
3. Özgün olmalı
4. Bilgi vermeli
5. Benzer sitelerle etkileşimli olmalı
6. Her daim güncel olmalı
7. İletişim kurmalı //Gerek benle gerek diğer kullanıcıların kendi arasında
8. Bana bir şekilde bir hizmet sunmalı
9. Bana fayda sağlamalı
10. Tasarımı beni sıkmamalı, rahatsız etmemeli


İlk aklıma gelenler bu şekilde. Peki ülkemizden neden bu boyutlarda başarı sağlamış bir web projesi çıkmıyor/çıkamıyor? Ahanda zurnanın zırt dediği yere geldik. Bu noktada Google ile alakalı çok bilen bir arkadaşın bundan yıllar önce söylediği bir söz aklıma geldi. Google ın bu kadar tutulmasındaki ana neden tasarımının sade olmasıymış... :D :D :D
Hey Allahım ya... İşte bu at gözlüklerini çıkarmak lazım. Karpuzda yeşildir ama içini kesince kırmızı ve de çekirdekli olduğunu görürsünüz. Herkes bakar ama herkes göremez. Bakan göz ile gören göz hiç bir olur mu? gibi Atalarımızın sözlerinden faydalanarak fazla uzatmıyorum.
Zaman zaman benim de bazı web projeleri denemelerim oldu. Belki devamı da gelir. Bu yazım aslında biraz da öz eleştiri. Peki başarı sağladım mı? HAYIR! Peki neden?

1. Fikirler orjinal olmasına rağmen alelacele hayata geçirildi
2. Yeterli altyapı yoktu
3. Gerekli tanıtımı yapamadım. v.s.

Yanlış yapa yapa doğruyu belki bir gün ben de öğrenirim :) Ama hemen hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da ülkemiz standartların dışında. Örneğin ABD de veya Avrupada çok ilgi gören bir web projesi ülkemizde alaya bile alınabilir. Web tasarım işinde olanlar iyi bilir. Siz bir şirkete site yapıyorsunuz. Aklınızdai doğal olarak kurumsal bir imaj vermek için sade ve oturaklı bişeyler taşarlarsınız ama şirket sahibi kımıl kımıl flash'lar olsun der hatta tutar kendi resmini koydurur. Bunları da çok yaşadık ve malesef hala yaşamaktayız.

Hani insanlar için bir söz vardır.. Kişinin bir duruşu olmalı. İşte Web sitesinin de bir duruşu olmalı. Anasayfa açıldımı ziyaretçi bi HIMMM... çekmeli. Buna hiç alakamın olmadığı bir firma sitesinden örnek vermek istiyorum. ReklamZ. Efendim zevkler ve renkler tartışılmazmış demeyin sakın. Ben tartışırım ağalar. Her işin bir raconu var canım. Eğer bir site yaptıracaksanız işi öncelikle yiğeninize veya komşunun oğluna değil ciddi ve bu işleri bilen birilerine teslim edin. Ayrıca görüş ve şahsi tercihlerinizi bildirdikten sonra da USTA SENSİN diyin.
Off nerden nere geldik bak ya... Benim bu saatlerde (02:41) çenem mi düşüyor ne. İyice konuyu çorba yapmadan noktalamak lazım.
Sizlerin de bu konuda görüşlerinizi yorum olarak yazmanız temenisiyle.....

Okyanus-Atlas

Hiç yorum yok: