Java ve Turkiye



Bir dostum bana 1 hafta sırf Java nedir? diye araştırma yapmamı tavsiye etmişti. Ben de içimden "Ne yaptın usta ya, çok şükür Ar-Ge ci sayılırız, 2-3 günde hallederim" diye düşünmüştüm. 10 günden fazla oldu hala okuyorum :) Kulakların çınlasın @ch.

Çok yabancı değildim Java ya ama işin içine ciddi ciddi dalınca anlıyor insan Java'nın dil değil koskoca bir platform olduğunu. Hehe aklıma .NET geldi. O da platform olduğunu idda ediyor. Tek cümle ; hadi ordan. .NET çi arkadaşlarım kızmıştır ama cidden öyle.

Bazı şeyleri daha iyi anlıyorum. Neden ülkemizde Java teknolojileri az kullanılıyor.

1. Üniversite veya kurslar hep M$, .NET dalgasında. Çünkü o kolay ve onu biliyorlar sadece.
2. Java bir derya ve bizim çat pat yüzme bilen Yazılımcı (!) arkadaşlarımız ve işin Ustaları(!) bu deryada kulaç atmaya korkuyorlar.
3. Türkiye'de orta büyüklükte projelerden öteye pek gidilmiyor. Dolayısıyla diğer diller bu ihtiyacı karşılıyor. Fantaziye ne gerek var ama demi?
4. İyi derecede bir Delphici veya Vbasic hatta C# cıyı atıyorum 1000 $ a çalıştırmak varken zaten piyasada az olan bir Javacı arkadaşa 2000 $ vermeyi enayilik olarak görüyorlar.
5. Kısa zaman sonra mevcut talepler genişleyecek ve mevcut arkadaşlar bu talepleri karşılayamayacak. İşte o zaman "Tühhh javacı olmak varmış ya" diyecekler. Benden söylemesi. Ahanda bu tiyoyu sizden başkasına da vermem :)

Javada sınır yok. Açıkça diyor ki; Ne arzu edersiniz.... gerisi senin hayal gücüne kalmış. Tabi bilgi ve becerine de. Eğer hayal gücünüz darsa hiç uğraşmayın. Java zaten sizi kabul etmez. Klasik 2 edt, 2 btn, 2 dbQuery den öte gidemiyorsanız Delphi tam sizlik.

Java uzun ve meşakkatli bir yol. Lakin ödülü çok büyük. Size her türlü hayalinizi gerçekleştirmeyi vaadediyor. Sürekli gelişen ve gelişecek olan Java gerçekten beni büyüledi. Açıkcası korkuttu da :) Büyük bir aksilik olmazsa "Javadan dönenin kaşığı kırılsın"
Şimdi size java şöyle java böyle demiyecem. Araştırın. benden sadece temel bir bilgi linki çalışır :) Buyrun...Tıklayın...

---------------- // Yaşasın Java Kardeşliği \\--------------------

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Eline sağlık üstadım...
Java'nın üstünlüğünü çok güzel bir şekilde anlatmışsın. İnşallah en kısa zamanda java da söz sahibi olur ve daha güzel yazılarınla bizleri buluşturursun...